søndag den 30. december 2007

Hospitals besøg

Hejsa allesammen..
Det er længe siden jeg har lagt noget online men her kan i se lidt hvorfor. Naturligvis er julen også kommet ind over meeeeen:

Den 23 stod jeg ud af sengen og lige pludselig løb blodet som en gal ned over mine ben. Jeg blev totalt nervøs men vidste jo med det samme hvad det betød.
Jeg ringede til lægevagten og tog derud og blev så overført til D1 på OUH.
På D1 blev jeg scannet i livmoder og man kunne intet foster se - og jeg fik taget en blodprøve som skulle sammenlignes med en den 27 igen.

Den 27 tager jeg derud om morgenen og kører efter blodprøven hjem og så ringer de igen om eftermiddagen så man får sit svar. Da de ringer om eftermiddagen spørger de hvodan jeg har det osv.. Jeg har haft en del smerter i venstre side, ikke som mens men direkte smerter.Jeg bliver bedt om at komme til scanning et par timer senere.. Og så skal jeg da lige love for der sker noget.
De scanner mine æggeleder og opdager jeg er gravid udenfor livmoder så jeg skal indlægges asap. Jeg får dog lige lov til at køre hjem og aflevere bilen til manden så han da har den. Sviger kommer og passer lillepigen mens farmand kører mig til hospitalet igen.
Da jeg kommer ud på OUH bliver jeg lagt på en 4-mands stue alene - skønt.. men jeg græder en del. Jeg havde indstillet mig på en SA og har det rigtig fint med det.. for hellere nu end senere. Men indlæggelse kom da totalt bagpå mig, og så er var jeg totalt bange for ikke at vågne op efter fuldnarkosen - tænk hvis Athena allerede skulle undværre sin mor i så ung en alder og Keld sin kone, mine forældre deres datter og min søster sin søster - det var simpelthen mere end jeg kunne bære.

Den 28 skal jeg faste fra 00.00 og må ikke drikke noget fra klokken 6, så jeg beder dem vække mig så jeg kan få noget i maven inden. Klokken 5 *gaab* blev jeg vækket og drak 3 glas saft *GG*.
Jeg kommer på operationsbordet 14.15 og 16.15 ligger jeg på opvågning igen. Skønt. Men kors hvor er det træls at være vågen og så alligevel ikke vågen.
Senere den aften får jeg at vide at operationen gik rigtig fint og at man har lavet 4 huller, 1 i navlen og tre mindre længere nede som svarer til højre og venstre æggeleder og livmoder. Man har pustet luft ind i kroppen så jeg har lidt ondt i skulder endnu. Luften drøner nemlig rundt i kroppen bagefter.

Men udover al den forskrækkelse har jeg det fint, der er "kun" 10% risiko for at det sker udenfor livmoder igen men jeg ved nu ikke helt om jeg tør prøve at blive gravid igen.
Vi er blevet enige om at prøve ènn gang igen og sker det udenfor igen så er det stop. Rent mentalt klarer man det ikke.

Knus Peggy-Sue der glæder sig over at hun allerede har et sundt og raskt barn herhjemme:)

3 kommentarer:

Rikke sagde ...

ja det har ikke være den fedeste jul du har haft smukke
har som du ved tænkt meget på dig
og savnet at sludre med dig
håber det bedste for dig og familien

knus fra Rikke

Anne Thormose sagde ...

Du og din familie ønskes et rigtig godt nytår, håber tingene ser lysere ud i det kommende år.

Knus fra Anne

Naja Dorph Willumsen sagde ...

Det største knus og kram til jer alle herfra, det er bare op på hesten igen, denne oplevelse vil du sent glemme, men den er også med til at man elsker endnu højere det man har ;) Jeg sender jer et kæmpåe smil og blink i øjet, tænk på al den sjov I nu skal have mens I øver på den næste.
Stort knus Naja